Midnattsskuggorna i ditt pojkrum

Jag minns inte när, men
Jag drömde om ditt pojkrum i farstorp
Drömde om hur det såg ut när vårsolens seneftermiddagsljus silade innan mellan de ljusgröna löven i trädtopparna
På den gamla eken
Minns hur det luktade hos dig
Tvättmedel och rökelse
Minns våra rörelser, hur vi skedade i din smala 90-säng
Minns din röst
Minns hur du älskade mig
Hur du sa att jag var allt du behövde
Och hur det blåste lite i trädgrenarna
Knakade lite, inget gick sönder men det knakade
Inget gick sönder då
Det kom senare
På natten mitt i sommaren

Minns det också
I samma pojkrum men med djupa midnattsskuggor uppåt väggarna
Och din gråt
Och din förtvivlan för du älskade ju mig
Och jag älskade dig

Men det hjälptes inte
För det räckte inte

Så som det aldrig räcker att älska någon
Så som det alltid slutar

Jag mindes allt detta ikväll
Och det högg till i mina lungor
Trots att du slutade älska mig 2007
Och jag slutade älska dig med


fyra år senare
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0