tondövheten

natten är liksom vaken
          i takt med melodierna
från Chopins nocturnes
         och teet har kallnat
för längesedan
 
 
 
     urtid
     och raseri
 
 
       att allting alltid är samma
sak
 
      som upprepas i tid och
                               otid
 
 
vi står som stilla
eller jag
jag stårt stilla
 
 
     du färdas i ljusets hastighet
 
  men i min hjärna är det
    fortfarande två år sedan
  när vi var lyckliga      eller
             i alla fall gav sken av att vara
                           just det
 
 
 
 
    urtid
    urtid i mig
 
                   för jag lärde mig aldrig hur
                      man
                         hanterar framtid

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0