Le 17 septembre - Il pleut

Bon, ben, il pleut.
Det regnar här, och mot mitt glastak smattrar regnet som aldrig förr. Min franska familj (Anna och Sara) ska alldeles strax bege sig ut till en inflyttingsfest.
Själv stannar jag hemma ikväll, ensamheten behövs ibland. Med chips och film och tidig sömn.

Jag börjar vänja mig på riktigt vid att bo här, jag känner inte längre av storstadsstressen,
tror jag blivit en del av den själv. Jag har vant mig vid gungningarna i metron, linje 8 och jag är numera som bästa vänner. Jag står där i metron, med samma tomma blick som alla andra Parisare på väg hem från jobbet. Jag är en av dem.

Och jag fick VG på min första inlämningsuppgift, det var en ovan känsla. Jag firar med läsk.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0