Le 27 juin - 40 grader

Jo. Så är livet idag, och har varit hela dagen. Här har varit 40 grader i skuggan och vinden har varit obefintlig. Jag har befunnit mig inomhus hela dagen och gömt mig. De enda cirka fyrtio minuterna jag var utomhus var när jag hämtade barnen i skolan, och jag hade en nära döden upplevelse. Jag lider med alla de stackars arma människor som var tvungna att sätta sig på tågen då de inte har air condition. Jag har mestadels sovit och slappat bort dagen men framåt kvällningen (när man kunde andas igen) började jag packa. Nu är faktiskt det mesta packat tro det eller ej. Lite småsaker här och där bara, badrumsgrejer och kläder. Annars så. På torsdag kväll går sista flyttlasset till Paris med hjälp av Elin, som jag sedan tänkte bjuda på en avskedspastis på Le Piano Vache, for old times sake eller något.
Imorgon tar jag ett tidigt tåg till Paris, runt 9.30 (för att inte behöva koka) och lämnar tillbaka en underbart fin kavaj. Men den kostade 79 euro och jag har inte råd. Sen åker jag direkt hem igen och gömmer mig för solen ett tag, och efter det hoppas jag på att kunna åka upp och vara nån timme vid poolen med Elin.
Det här är min allra sista vecka i Villennes sur Seine. Och det är så jävla jävla skönt. Snart sommarov.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0