Le 19 juin - l'avenir

Igår gick mitt första flyttlass till 53 Rue Montreuil, 75011 Paris. Svämmar nästan över av förväntan. Innan dess ska jag dock jobba två veckor till, ha en veckas semester i Provence tillsammans med Amanda, se "Melancholia" på bio med Viktor, åka till Tunisien i två veckor och bara ta det lugnt i Bjärnum. Igår köpte jag skolböcker som jag ska försöka hinna med utanför min andra kurslitteratur (Som mestadels är skönlitterära böcker av bland annat Balzac, Catérine Duras, Geores Sand m.fl. ska bli roligt!) och jag hoppas verkligen att jag dessutom hinner med att läsa filmvetenskap på halvtid. Imorgon eller senare ikväll ska jag slänga ihop ett CV på svenska och ett på franska så att jag kan söka extrajobb på bland annat Svenska Klubben i Paris. Så mycket att göra, så mycket att se fram emot, och här sitter jag vid datorn och fryser om fötterna.

Kommentarer
Postat av: Amanda

Du har mycket roligt att se fram emot! Längtar tills vi ses, bara två veckor kvar nu! :D

Pusspuss<3

2011-06-19 @ 23:02:10
Postat av: Simone

Melancholia!

Haha <3 sådana där reflexer besitter jag icke i nuläget.

2011-06-21 @ 20:33:33
URL: http://arinette.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0